Je celá řada předpisů, jak už to, tak bývá u všeho se v tom málo kdo vyzná. No řekněte, opravdu si přečtete podmínky před tím, než objednávku dokončíte nebo založíte účet, nebo jen odkliknete políčko a doufáte, že jste se právě neupsali ďáblu.
Předpisy spotřebitelům (spotřebitel je ten, který podává poptávku čili ten, který fyzicky nakupuje) bezpečnost, informovanost, viditelné a srozumitelné označení a informace o podmínkách reklamace.
Kdy máte tedy možnost reklamace? Pokud nakupujete rádi přes internet, ale nakonec vám přijde něco, co se vám vůbec nelíbí máte možnost danou věc vrátit v době dvou týdnů od převzetí bez udání důvody. Některé firmy nabízejí vrácení na jejich vlastní náklady, u některých i jiných si musíte poštovné zaplatit.
Pokud chcete reklamovat zboží, které nevyhovuje podmínkám v předchozím odstavci musíte splnit podmínky jako minimální záruční dobu, která je nyní stanovena na 2 roky, být schopni prokázat, že jste daný výrobek koupili v tomto obchodním řetězci (účtenka) a nesmí se jednat o poškození z vaší strany (například mobil, který spadl na zem vám vezmou jen těžko) dalším důvodem vyřízení reklamace ve váš neprospěch je běžné opotřebení, to je něco, co se špatně definuje. Co je běžné opotřebení a co ne? Na tuto otázku ještě nikdo nenašel jasnou odpověď. Dalším důvodem je snaha reklamovat zboží, které jste kupovali již s kazem, o kterém jste však věděli. Například kniha s ohnutými rohy, kterou získáte s 30% slevou.
Co naopak nemá žádnou podporu v zákoně je častý požadavek donést výrobek v originálním balení. Při úspěšné reklamaci je proplacené poštovné. Není-li váš požadavek vyřízen do třiceti pracovních dnů získáváte nárok na vrácení peněz
Pokud jste úspěšně vyreklamovali své kazové zboží obchod vám může nabídnout opravu, náhradu za jiný kus nebo navrácení peněz.
Některé obchody neradi uznávají své chyby, a proto si musíte za svými právy stát.